Inschrijvingen

Uw kind kan al voor het volgende schooljaar ingeschreven worden tijdens de schooluren  vanaf de eerste schooldag vanaf 1 maart en liefst na een voorafgaandelijke afspraak met leerkracht of directie. Zo kan u al tijdig uw plaatsje reserveren en kan u met een gerust gemoed de instap van uw kind tegemoet zien!  Ouders met reeds ingeschreven kinderen op de school kunnen vanaf de eerste schooldag van februari hun kind inschrijven. De inschrijving vindt plaats op het secretariaat van de school.

We vragen alle ouders die hun kind willen inschrijven het aanmeldingsformulier vooraf in te vullen en een mailtje te sturen naar secretariaat@gbsopdreef.be met vermelding van de geplande instapdatum van uw kind.

Je kan je kind inschrijven op onze school:

De inschrijving gebeurt aan de hand van de kids-id.

Bij de eerste inschrijving ontvangen de ouders het school­reglement + infobrochure en volgende formulieren:

Kijkdagen

Een kijkdag voor instappers op de eerste schooldag van september  gaat door op de voorlaatste woensdag van juni.. Andere kijkdagen zijn telkens gepland op de eerste woensdag voor de instapdatum. Mogelijke instapdata zijn:  de eerste schooldagen na de vakanties,  de eerste schooldag na hemelvaartsdag  en de eerste schooldag van februari. Op een ongedwongen manier maakt uw kind zo al kennis met de nieuwe vriendjes waarmee het op de instapdatum het schoolleven zal starten..  Hopelijk kan uw kind vanaf dan op beide oren slapen als het weet welke leuke omgeving  hem/haar nadien te wachten staat.  Best neemt u vooraf even contact op met de kleuterjuf van onze jongste kleuters. (jufannelies@gbsopdreef.be of jufelkeg@gbsopdreef.be )

Infodagen

Tijdens de infodagen krijgen de ouders van nieuwe instappers gerichte informatie om de instap van de nieuwe peuters vlot te laten verlopen. Ook kunnen ouders van mogelijke instappers dan de nodige informatie krijgen over de school- en klaswerking. Een infodag / kennismakingsdag voor ouders met informatie over het dagdagelijkse schoolse leven van uw zoon/ dochter is er op maandag 22 januari 2024 en op woensdag 28 augustus 2024 telkens om 19.00 uur.

Startersboek voor instappers

Dit boekje geeft je als ouders nog zoveel meer informatie die belangrijk is voor de succesvolle start van je kind.  Je kan dit startersboekje aan de kleuterjuf vragen maar ook zelf downloaden via deze link: https://drive.google.com/file/d/12IsQbNtjhh-1cUGQDW-ScDkCmwsxU7X9/view?usp=sharing

Ook deze info kan nuttig zijn indien je kind voor het eerst naar school kan ...

Keuze van levensbeschouwing

Elke ouder kan uiterlijk op 30 juni van het voorafgaand schooljaar de keuze van levensbeschouwing wijzigen. Hiervoor neemt u best contact op met het secretariaat van de school. Voor ouders die nog twijfelen over de keuze organiseert de school jaarlijks een infoavond. (zie jaarkalender - maandkalender!)